Önskar mig ...

Min kära QuicKutz-tång! (uppdaterad blogg 14/1-07)

På internet finns otroligt många bra webbutiker som säljer allt för kortmakeri, scrapbooking och pyssel. Jag har handlat från några stycken av dem och tycker att det har fungerat mycket bra. Min erfarenhet är bra service HOS DEM ALLA! Det som är fantastiskt är också att de alla har UNIKA produkter så alla är mycket väl värda ett (eller snarare flera lååååååååånga) besök.

De jag handlat (någon grej här och någon grej där) från är i dagsläget:  Scraphuset (Otroligt snabba leveranser. Bra priser på QK dies och distresser), Monikas Scrapshop (Bäst pris för distresser (?) som hittat, även bra priser på QK dies och prisvärda Bazillpaket. Sabba leveranser), Easer (Underbara stämplar som till exempel en ny favorit hos mig "Alota Rubber Stamps" och "Eat cake graphics"), ScrapAddicted (Fyndade några QK dies under deras QK rea nyligen, otroligt snabb leverans!), Poppes stämplar (Här har jag köpt de flesta av mina stämplar av Penny Black och House Mouse Design), Magnolia (Den underbara egna stämpelkollektionen och massor med underbara mönstrade papper bland annat), Forma Hantverk (En webbutik där jag köpte mina allra första kortmakerisaker!), Kortmakaren (Också en egen underbar stämpelkollektion), Pysselmyran (Också underbar egen stämpelkollektion!) och ScrapRoom (En av de butiker som jag hittade i början på mitt kortmakeri. Fick en underbar stämpel som gåva (babyskor) när de fick veta att jag tillverkade tackkort att skicka ut till alla som uppvaktat i samband med lille Nils födelse).

Har någon fler tips på bra webbutiker så tas de tacksamt emot!

Det jag drömmer om att utöka mitt kortmakeri/pysselförråd med nu är:

* Klubbpaketet "Hjärtliga hälsningar" från hÄnglar och InkyWings. Jag anmälde mig tidigt (i november tror jag det var) när det gick att anmäla sig för klubbpaketet för att öka mina chanser att komma över ett. Har inga hÄnglar-stämplar ännu, men har dreglat över dem när jag sett kort med stämplarna (och har även fått låna några av Anna76) ... Så här ser en hÄngel ut:

hÄngel

* Ett nytt alfabet till min kära QuicKutz-tång. Jag har en rosa tång med alfabetet "Moxie" som jag införskaffade i november 2006. Tycker att det är helt suveränt att kunna stansta ut vilken text man önskar till ett kort beroende på vad det skall användas till. Nu har jag också fått och köpt några dies dessutom som ofta blir "pricken över i" när man dekorerer korten tycker jag. De alfabet som jag suktar mest över just nu är (från QuicKutz hemsida):

Uptown girl som ser ut så här;

Uptown Girl QK


Eller "Emily" (ny favorit som ersätter "Beauty Queen" eftesom det alfabetet inte passar till tången)

Emily

Dessa två utan inbördes rangordning. Visst är de fina (klicka på länkarna så förflyttas du/ni till QuicKutz hemsida för att där få se vad man kan skapa)!? Alfabetet "Uptown girl" är en nyhet  och jag gillar att det är så stilrent, lite art-deco nästan! "Emily" är nästan en motpol jämfört med "Uptown girt", snirkligt och väldigt romantiskt. Sen är ju "Eliza"  och "Tangerine" fina också ... Det jag är ute efter är ett "Classic"-alfabet. Det finns nämligen tre storlekar (som passar tången) på bokstäverna: Classic - 1¼" High, Mini - 5/8" High och SkinniMini - 1/2" High. "Moxie" som följde med tången är ett så kallat SkinniMini.

Nog om shopping och önskelistor, nu skall jag sätta mig och göra klart ännu ett tackkort ...

Mvh PysselLotta

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra med lite shoppingtips! jag håller med om hela listan, men just nu är Scrapbox/meloon billigast på distresserna... 36 kr/st till den 16:e.
Beauty Queen hör till Revolution-mackapären så den passar tyvärr in tången.. Men det är fint ;-) (Jag har beställt Katie Classic, det borde komma nästa vecka eller så ... ) kraaaam!

2007-01-11 @ 17:42:53
URL: http://anna76.sprayblog.se
Postat av: Emma

Ett till tips på webbutik är Pappersbiten! Så otroligt snabba leveranser och supertrevlig personal med mkt bra service. Däremot finns inte så mkt stämplar, men en hel uppsjö av papper och QK mm... värt en titt! www.pappersbiten.se

Och vilka fina kort du gör, blir så avundsjuk.. :)

2007-01-16 @ 22:07:52
URL: http://scrapkatten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0