Hej, hej hemskt mycket hej!

Nu har det varit dåligt med uppdateringar här på ett tag - men jag har helt enkelt inte hunnit eller haft orkt till övers för att pyssla så mycket (som jag önskar och vill). Med sambon på sjukhus efter ett fall från hustaket på huset vi håller på att bygga (för två veckor sedan) så är jag mer eller mindre temporärt "ensamstående" kan man ju kalla det med lille Nils - och då blir det inte så mycket tid till annat :-)

Men igårkväll så fick jag faktiskt ihop ett kort som jag påbörjade i mitten av november. Det blev ett "hej"-kort som jag troligen skall skicka till grannlandet Danmark och vänner där - bara för att säga just hej! Fick också tillfälle att inviga Snowdaysalfabetet från QuicKutz - och jag är bara helt kär - en ny favorit hos mig (finns i butiken!).

image144
Jag har kommit på vad jag inte lyckas motstå i pappersväg - och det är ränder och alltså randiga papper! Här har jag valt ett papper som jag bara älskar och randigt såklart från Basic Grey där även papperet med de ursöta små träden kommer ifrån (serien heter Mellow och alla papper i denna serie kostar nu endast 6 kr/st i min och Saras butik: Brunkullan Scrap & Card - så passa på att fynda!)

Sedan så måste jag bara tipsa er om de helt makalösa, otroliga bradsen från BoBunny - tänk lite i stil med knappar från en norsk lusekofta - finns natuligtvis också i butiken! Stämplar från Magnolia. Motiven är färglagda med ProMarker och för att få den lite slitna "looken" på till exempelvis dörren har jag lagt på lite torrchalk (och ja ... hi hi hi stämplarna, ProMarker's och torrchalk har vi också :-)).

Imorgon ska jag scanna och ladda upp de fina korten som jag fick på min födelsedag och visa er vilka kreativa nära och kära jag har och som förgyllde min födelsedag med sina alster.

Kram och god natt!
Lotta

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh, vilket härligt kort, Lotta! Visst är Snowdays underbart?? Jag älskar mitt :-) !

2007-12-03 @ 11:09:42
URL: http://annaskort.blogg.se
Postat av: Pysselrutan

Jätte tjusigt kort !!!

2007-12-03 @ 12:21:14
URL: http://www.pysselrutan.blogg.se
Postat av: Sara

Underbart kort Lotta!

2007-12-04 @ 22:28:27
URL: http://marashobby.blogg.se
Postat av: SusanneSj

Det är såååå himla fint kort Lotta.
Hoppas det går bra med din man.
Kram o trevlig helg

2007-12-07 @ 19:58:12
URL: http://susannesj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0