DrNina utmanar på Pyssel.net

Anmälde mig för en tid sedan till min andra utmaning någonsin, och denna gång var det drNina inne på forumet pyssel.net som startade den och så här löd utmaningen:

Jag skickar ett materialkit till nästa person på listan som då ska skapa ett alster av det jag skickat MEN jag ska behålla en likadan uppsättning själv så att även jag gör ett kort/en LO av samma material.
I kitet ska även ingå en utmaning, kan vara dekoration, teknik, skiss eller vad som, och denna utamaning gäller även för mig som skickar.

Utöver det som ingår i kitet får man använda:

Cardstock
Limprodukter
Färgläggningsprodukter
"Vanliga" verktyg: punchar, skärmallar, skärmaskin mm
Något att producera text med, alltså stansverktyg, rub-ons, stickers (eller vad det nu kan vara) men alltså bara text, inte som dekorationer!
samt 2 valfria tillägg.

Observera att det blir två utmaningar att göra; dels sin egen, som man skickar iväg till personen efter sig på listan, dels den man får från personen ovanför sig.


Jag fick detta materailkit från "ele":

Material

Så här blev resultatet - nämnas skall också att jag lade till egen cardstock, stämpeln är ett eget val liksom ramen bakom bruparet. Sen fuskade jag dit ett tredje tillägg också ... de två rosa banden som sticker ut på sidorna ...

Brudpar i brunt2

Det blev, tycker jag sjäv iallfall, ett annorlunda kort än det jag normalt "brukar" göra - men det är ju det som är tjusningen med utmaningar och skisstävlingar att just testa något nytt! Detta kort ska eventuellt skickas norrut till en nygift tjej - om inte pysselsuget sätter in ikväll och jag får för mig att göra ett bröllopskort till.

God natt och sov så gott alla ni andra nattugglor :)

Kram PysselLotta


Kommentarer
Postat av: Pysselrutan

Kortet blev jätte fint.
Du lyckades jätte bra med alla remsorna.

2007-08-21 @ 06:42:30
URL: http://www.pysselrutan.blogg.se
Postat av: Mariante/Vaniljmamman

Hallå där...
kommer indragandes med en stor morronfika korg....*bullar upp på en röd å vit rutig duk*
Nu ska jag se på alla dina fina scrap alster...*wow'
Å fina foton....
Om jag ändå vore lika händig som du på att fixa i bloggen ......
Har du lust ork å tid nån gång så får du gärna fixa till en sån fin ruta till mej....
*gamar*
Kram å ha en bra da!

2007-08-21 @ 09:22:26
URL: http://hoppetossadesign.webblogg.se
Postat av: Anna

Jätte häftigt kort! Jag tycker oxå att det är skoj med skisser och utmaningar, det gör att man måste tänka utanför sina egna banor. Du ska verkligen känna dig nöjd!

2007-08-21 @ 20:42:18
URL: http://stampelanna.blogg.se
Postat av: SusanneSj

Vilket läckert annorlunda kort.
MEN!!! Är det du alltså!?! Jag var nämligen i Maras blogg förra veckan och var bara sååååå fascinerad av hennes otroligt snygga head. Sedan kommer jag till din och får se ett lika snyggt! Vad duktig du är!!! De är GRYMT snygga *me like very very very much*
Kram Susanne

2007-08-22 @ 17:55:14
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: Mara

Alltså....kortet är jättehäftigt tycker jag. Det lyckades du verkligen bra med!!!Kram Sara

2007-08-22 @ 21:57:12
URL: http://marashobby.blogg.se
Postat av: Mara

Kolla in min blogg - du har blivit tagen!

2007-08-23 @ 23:30:53
URL: http://marashobby.blogg.se
Postat av: Maritta

Toppen Toppen !

2007-10-20 @ 19:47:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0