1 år, nya fynd & TAGEN!

Snart fyller vår lilla ögonsten Nils ett år! Han var planerad att komma redan den 23 augusti ifjol men han drog ut på det hela och såg inte dagens ljus förrän den 8 september klockan 14,02. När han föddes var han 50 cm lång och vägde 3350 gram och i mina ögon den underbaraste lilla varelse i världen. Det här första året har gått precis så fort som alla säger att det gör och jag kan nästan inte förstå att han nu fyller 1 år!

Nils 1 år

Vi har tänkt oss två kalas för vår lilla grabb, ett med farmor och farfar och våra andra nära och kära här i Östersund och sedan ett hos mormor och morfar. Gammelmormor och gammelfarmor bor båda två i Härjedalen och det börjar bli lite för jobbigt för dem att ge sig ut på längre resor så därför ordnar vi ett kalas där också. Har hittills shoppat två födelsedagspresenter till Nils, båda två från Barnplatsen som är en internetbutik som visade sig ha ypperlig kundservice och snabba leveranser, en Sack´n Seat (en barnstol man alltid kan ha med sig) och en docka från Rubens barn. Dockan heter "Cosmos" och är så mjuk och go, är 36 cm och väger 450 gram. Rubens barn-dockorna såg jag för första gången hemma på en butik i Härjedalen och blev bara förälskad i dem och visst är Cosmos lite lik Nils?!

Nu var det länge sedan jag skrev någonting om nya pysselfynd, men jag har faktiskt inte handlat så mycket under sommaren (tro det eller ej:)), men underbara PysselRutan kikade förbi en kväll med en vacker ask med underbara Primablommor som tack för hjälpen med bloggen. Sedan så har jag faktiskt investerat i en Tote Ally Cool förvaringsväska i färgen Pink Camo och jag bara ällllllskar den! Sist men inte minst så måste jag ju också bekänna att jag köpt ett nytt/till alfabet till min QuicKutz-tång - Katie mini. Kände att det var nu eller aldrig när jag fann det inne på Scraphönans webshop eftersom det blev "retired" tidigare i år.

Nytt

Avslutningsvis måste jag berätta att jag blivit TAGEN av Sara, Maras hobby - tack för det! Tur att hon redan blivit tagen så att hon kan berätta hur jag ska göra nu :) Passa på att kika in på Saras blogg på länken ovan - det är verkligen en fröjd för ögat att titta på hennes vackra kort. Korten Sara skapar har alltid härliga färger, finurliga detaljer och hon hr nytänkande vad det gäller kortens upplägg tycker jag!

Tagen

Kramar från PysselLotta

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej Lotta!
Jo, har haft det jätte bra i GBG, bästa tiden i mitt liv =) Är ganska bra på att blanda drinkar...Du får ge Nils en jätte stor grattis kram från mig då han fyller år =)

Postat av: SusanneSj

Vilken söt liten goding ni har, ljuvligt söt!!!
Snygg väska hörru du, riktig läckerbit. Blommorna var verkligen tjusiga. Har själv bara ett alfabet mini och skulle behöva ngt mer, det du köpt var riktigt snyggt.
Ha gott!
Kram

2007-08-29 @ 15:55:44
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: Pysselrutan

Hoppas att ni får det jätte kul på er resa & att det första 1års kalaset i Sveg blir mysigt.
Ser ifram emot att träffa er nästa vecka.
Kram Rutan m familj

2007-08-29 @ 18:44:44
URL: http://www.pysselrutan.blogg.se
Postat av: Anna H

Kul att du kikade in hos mig. Vilket söt liten kille du har.
Hoppas han får härliga kalas med massa paket och snören.
KRAM

2007-08-30 @ 12:41:16
URL: http://ischgl1988.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0