Huset är på plats!

Det blev några hektiska dagar från torsdag då huset anlände på tre lastbilar hit till Ås. Monteringen förflöt välidgt bra till trots regn, snö och stormande vindar. Väder och vind ställde till det lite för snickarna men på eftermiddagen lördag var äntligen takpappen på plats. Och det mesta har vi Johan Hellsten och hans firma Hellstens bygg & montage som vi anlitat för husresningen att tacka - han var en klippa under dessa tre dagar och såg till att allt flöt på som det skulle.

Jag har fotat och filmat i massor från dessa dagar, nu har jag dock enbart lyckats ladda upp fotona från den ena kameran ... så här kommer bilder när andra våningen på huset håller på att monteras (klicka på bilderna om du vill se dom förstorade):


Huset sett från framsidan, här är det takstolar som sätts på plats.


Gaveln och lite av baksidan med alla fönster! De stora fönsterna tillhör vardagsrummet med högt i tak (ända upp till andra våningen). De två små fönstren som syns i hörnet tillhör köket (ovanför köksbänken) och de två likadana fönstren på övre plan tillhör "föräldra"sovrummet.


Huset från baksidan och här ser ni en gavel som lyfts på plats.


Från den andra sidan/gaveln av huset. I den här delen inryms två mindre rum ca 9 kvm där vi tänkt att ett kontor och såklart ett lekrum (praktiskt att ha på nedre plan) till Nils. Nu står "lilla Bettan" för och skymmer tvättstugeingången som ligger på hörnet. På övre plan så ligger två större sovrum på 14-15 kvm.

Det var några bilder från monteringen - lovar att visa några fler bara jag får ordning på den andra kameran också!

Kram Lotta

Kommentarer
Postat av: Anna

WOW!! Huset ser jättefint ut! Ska bli spännande att se till jul, ooooh!
Stor kram till er, försök att ta det lite lugnt emellanåt ;-)

2007-11-07 @ 08:55:19
URL: http://annaskort.blogg.se
Postat av: Pysselrutan

Kanon fint hus !!!
Ni har verkligen legat i föregående helg.
Vi kommer & kikar på huset framöver.
Ha det så gott & sköt om er.

2007-11-07 @ 21:33:56
URL: http://www.pysselrutan.blogg.se
Postat av: anna

Hallå där! Hoppas att allt är bra med er! Va kul att ert hus har kommit, när tror ni att ni får flytta in? Mycket kul att se fram emot nu förstår jag (och en hel del jobb också så klart...)! Vi har inte köpt nåt hus i sommar, men väl en stuga, i Undersåker. Så vi var där förra helgen och påbörjade en liten makeover och sen ska jag väl upp igen om en månad eller så och fortsätta fixa lite. Hur är det annars? Är du fortfarande föräldraledig eller jobbar du med pysselbutiken? Hörde nåt av My (tror jag att det var) för ganska länge sen att du var i jobbsökartagen... Jag är ju snart där jag med nu, snart bara examensuppsatsen kvar : )
Shit, nu är det mitt i natten igen... Dax att sova lite kanske.. Ni får ha det så bra o fortsatt lycka till med husbyggandet! Kram anna

2007-11-08 @ 23:16:27
Postat av: SusanneSj

Vilket UNDERBART vackert hus!
Kram

2007-11-11 @ 13:20:03
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: Eva Hallin

Hej grannar!
Erat hus är en fin välkomsthälsning till Stallbacken etapp 3, det är jättefint tycker jag. Vi ser fram emot många roliga år tillsammans med er!
Hälsningar/
Eva, Jonna & Stella, Stallbacken 1:202.

2008-02-19 @ 15:44:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0