Dags att börja blogga!

Hej och välkommen till PysselLottas blogg!

Min blogg kommer framför allt att handla om handgjorda kort, pyssel, husbygge och familjeliv.  

Handgjorda kort är det som är först ut, har laddat upp några av mina scrappade kort som jag skapat under hösten 2006. Är nybörjare på detta med korttillverkning och scrapping - men har redan insett att detta är väldigt beroendeframkallande (vill hela tiden köpa och beställa nya fina papper, stämplar och dekorationer!).  

Här nedan kommer en beskrivning till respektive kort. Over and out för denna gång, på återseende! 

Mvh PysselLotta

***
Kortet "En pojke" är en produkt för dagen! Det skall skickas till A som på juldagen fick en liten pojke.
[Papper: Bazill, Basic Grey (Oh Baby Girl!), Dekorationer: Sassy sequins, QK teddy bear die, Typsnitt: Moxie QK, Övrigt; Stämpel från Magnolia]

Kort 12

***
Grattis till giftermålet är ett grattiskort som jag skapade igår och som skall skickas till S och P-Å som gifte sig i all hemlighet på nyårsafton 2006! Inspiration till lay-out är hämtad från ett alldeles bedårande julkort som vi fick av Anna76 (http://anna76.sprayblog.se/). Mitt första embossing-försök också (texten "grattis")!
[Papper: Bazill, Creative Imaginations (Heart Collage), Övrigt: Stämplar från Magnolia]


 

kort 11

***
"LisaMarie"
är en egentillverkad stämpel. Under november så fick jag inpsiration och en idé till att skapa en egen stämpel"kollektion". Det här är första försöket, håller på att vidareutveckla figurerna/kollektionen för fullt just nu. Mer information kommer senare om hur arbetet med mina alldeles egna stämplar fortskrider!
[Papper: Bazill, Cherry Arte (party days/party blooms), Dekorationer: Brads, liquid pearls, Övrigt: Stämpeln är färglagd med distresser]

Kort LisaMari

***
God jul Carin & Tikita är ett julkort jag gjorde till min kollega "friskvårds-Carin" och hennes lilla hundvalp och ögonsten Tikita (Wheaten terrier). Skickade dessutom med en liten täckväst till Tikita - uppe i Vilhelmina så behövs något varmt när de två skall ut och promenera!

Kort 10

***
Grattis Line är ett grattiskort som jag skickade till lilla Line som fyllde två år den 12 december 2006.
[Papper: Bazill, 3 bugs in a rug (tickled pink - wonder), Dekorationer: Brads, rosa band, Typsnitt: Moxie QK]

Kort 9

***
Vad-som-helst-kort (skapat 24 november) är ett kort som går att använda till lite vad som helst (ingen text) med min nya stämpel från Penny Black! På kronbladen så har jag använt 3D-lack, det syns tyvärr inte på denna bild men det blev riktigt läckert! 3D-lacket är nog en av mina favoriter.
[Papper: Bazill, 3 bugs in a rug, Typsnitt; Moxie QK, Övrigt: Stämpel från Penny Black]

Kort 8

***
Korten nedan är några fler varianter på tackkort skapade i oktober/november 2006.
[Kort 1 & 2 - Papper: Bazill, Basic Grey, Flair Designs, Dekorationer: Naturally paper (blommor), brads, eyelets, gem (från Panduro), Övrigt: Stämpel från Stampabilities (House-Mouse designs), Typsnitt: Metro QK] * [Kort 3 - Papper: DaisyD Baby Boy PaperPad, Dekorationer: Loopy brads, band (Aspen trio från Bazill), Övrigt: Stämplar från hÄnglar&stÄnglar som jag färglagt med distresser, Typsnitt: Moxie QK] * [Kort 4 - Papper: Bazill, Basic Grey (Urban coture), Dekorationer: Loopy brads, band (Bazill), Övrigt: Stämplar från Forma Hantverk och hÄnglar&stÄnglar] 

Kort 3

Kort 4

Kort 5

Kort 7

***
 Grattis Peppe
och Grattis Steff är grattiskort. Det ena till min bror som fyllde år i november och det andra till kusin S som fyllde jämt (30!) i början på december. Här har jag också införskaffat mig en QuicKutz-tång som snabbt har blivit en favorit!
[Kort 1 - Papper: Bazill, Dekorationer: Eylets, vanligt presentsnöre, snöflingor (punch), Övrigt: Stämpel från Magnolia, Typsnitt: Metro QK] * [Kort 2 - Papper: DaisyD Baby Boy PaperPad, Dekorationer: Naturally paper (blomma), brads, Övrigt: Stämplar från Magnolia som jag färglagt med distresser, Typsnitt: Moxie QK]  

Kort 2

Kort 6

***
Tackkort bäbis
 är ett av mina allra första försök att skapa egna tackkort (skapat i början på september 2006). Det var så det hela började, med tackkort att skicka för att visa vår uppskattning till alla som uppvaktat oss i samband med vår lille sons födelse. Det var/är för övrigt Anna76 som introducrade mig i kortmakeri- och scrappisvärlden (under mina länkar finns adressen till Anna76s blogg). Av henne fick jag tips om vad jag behövde införskaffa för att komma igång med skapandet och även massor med använbara tips på bra shopping- och inspirationssiter på internet. Tack A - nu är jag fast!
[Papper: Bazill, Flair Designs, Dekorationer: Babybrads, Övrigt: Stämpel från Panduro] 

Kort 1


***
 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ååh, vad fina kort du har gjort!! Underbara! Det ser ut som att du har pysslat huuuuuur mycket som helst ;-)
kram!!

2007-01-08 @ 15:13:08
Postat av: Apan

Vilka roliga kort! Blir lite sugen att prova på det själv faktiskt..
Kram

2007-01-09 @ 17:52:06
Postat av: Sara

Himmel vad duktig du är, verkligen jättefina kort.

2008-01-07 @ 20:16:27
URL: http://alohomora.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0