Dags för dop

Planera dop

I slutet av denna månad skall vi döpa vår lille Nils och det är en hel del att planera och stå i inför denna händelse. Känner att jag inte är ute i så god tid som jag trodde och det som skall ordnas är: 1. Boka kyrka 2. Boka församlingshemmet (för mat/fika efter dopet) 3. Beställa dopklänning 4. Beställa mat (vi funderar på catering då vi har några långväga gäster som säkert behöver något "riktigt" i magen") 5. Tillverka och skicka ut inbjudningar 6. Hitta några kläder som passar till mig själv till dopdagen ... 7. Resten!

Kyrkan är bokad och församlingshemmet likaså. Och igår beställde vi en dopklänning från Floralin & Junior. Efter mycket velande fram och tillbaka över vilken vi skulle välja bestämde vi oss tillslut för "Chelsea" som kommer från Little Darlings (länk till tillverkaren):

Dopklänning

Så här beskrivs den inne på hemsidan:

"Denna otroligt vackra dopklänning, är helt i siden med broderade detaljer på ärmar, krage och vid klänningens slut. Traditionell krage i sjömansmodell som har en applicerad öglebård där små pärlemo knappar är utplacerade. Under kragen finns en stor siden rosett (som är avtagbar). Passar lika bra till pojkar och flickor.
 "

Tror att jag nu får hoppa till punkt 5 lite raskt om jag skall hinna få ut inbjudningarna innan det är för sent ...

Mvh PysselLotta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0