Skottland 2005

Sommaren 2004 bilade jag och K runt i Skottland under två fantastiska veckor. K arbetade under en period i Inverness och när arbetet var slutfört reste jag över och vi påbörjade vår upptäcktsresa runt the highlands of Scotland. Tänkte att jag skulle visa några foton som jag tog (och K)- eftersom jag är inne i en fotostimm just nu:

Ring of Brodgar

Ring of Brodgar (även Brodgar) är en förhistorisk stencirkel på ön Mainland i den skotska ögruppen Orkneyöarna. Stencirkeln har likheter med Stonehenge i England. Stencirkeln står på en höjd mellan insjöarna Stenness och Harray. Cenret för cirkeln grävdes aldrig ut av arkeologer och har därför aldrig blivit vetenskapligt daterat. Man antar att stencirkeln restes runt 2 500 år före Kristus, många år före Stonehenge och andra förhistoriska monument på det brittiska öarna och Europa.

Slott


Här ser ni mig uppflugen i en ruin någonstans i sydvästra Skottland - K är fotograf.


Slott 2

Ett av många slott vi besökte; Dunrobin Castle.


Jag börjar med dessa tre bilder, men ska rota i gömmorna efter fler. Älskar att titta på foton från resan - det är nästan svårt att ta in att jag varit där och sett allt som fotografierna vittnar om. Naturen, färgerna och kontrasterna -allt var så mäktigt!

Kram PysselLotta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0